Visie ontwikkeling

Verandert de wens van jullie klanten en is het tijd voor de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten? Verandert jullie organisatie, bijvoorbeeld door een sterke groei of nieuwe samenwerkingsvormen? Voldoet de oude manier van werken en organiseren niet meer? Dan is het tijd voor de creatie van een vernieuwde visie & strategie:

  • Een gezamenlijk toekomstbeeld dat leidinggevenden en medewerkers aanspreekt en inspireert in hun dagelijkse werk.
  • Iedereen weet wat hem/haar te doen staat om het toekomstbeeld (of de nieuwe product of dienst) te realiseren.
  • Focus!

Uitgangspunten bij visie ontwikkeling 

  • De eigen kracht van de organisatie vormt de basis: de deelnemers benoemen de de actuele vraagstukken en thema's. Hun ervaring en kennis van de actuele trends, de organisatie en de klantwensen vormen de basis.  
  • Het grotere potentieel van de organisatie is het startpunt: we onderzoeken samen wat het best mogelijke is dat er kan ontstaan voor jullie organisatie, klanten, medewerkers, share- en stakeholders.
  • Ervaringsgericht leren en ontdekken. Verfrissende werkvormen nodigen deelnemers uit om voorbij het alledaagse te kijken. Ze  zijn niet alleen cognitief bezig, maar voelen de nieuwe visie al tijdens het ontwikkelen. Eenmaal terug in de dagelijkse realiteit weten ze diep van binnen waar ze naar toe werken.
  • Het verwezenlijken van de visie (inclusief praktische vervolgstappen en het meenemen van de rest van de organisatie) staat vanaf het begin centraal. Zo volgen concrete resultaten bijna als vanzelf.